اخبار شبکه تبادل فناوری

شبکه تبادل فناوری: پتروپالایش هفتکل کلنگ زنی شد.

شبکه تبادل فناوری: پتروپالایش هفتکل کلنگ زنی شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه تبادل فناوری یکی از پروژه های به همرسانی فناوری در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در آئین کلنگ زنی پتروپالایش هفتکل با موفقیت به انجام رسید.
مهندس میمنی سرمایه گذار پتروپالایش هفتکل: وزارت نفت مجوز ۵۰ هزار بشکه به ما داده / این طرح در پنج فاز ۱۰هزار بشکه ای اجرا می شود.
آئین کلنگ زنی پتروپالایش هفتکل یکشنبه ٢٧ تیرماه مصادف با عید غدیرخم با حضور سردار ورناصری نماینده مردم هفتکل در مجلس شورای اسلامی، مهندس نظری رئیس صنعت، معدن و تجارت خوزستان ، مهندس میمنی سرمایه گذار پروژه پتروپالایش هفتکل ، مهندس منصوری زاده مدیر اجرایی پروژه، مهندس دمساز فرماندار هفتکل ، حجت الاسلام راشدی امام جمعه موقت هفتکل، مهندس حاج محمد نرمیسا از فرزندان دلسوز شهر و همچنین روسای ادارات و اقشار مختلف مردم شهرستان برگزار شد.
در این آئین کلنگ زنی سردار ورناصری بیان کرد ؛ تمام مجوزات برای خوراک این پروژه را با پیگیری های متعدد اخذ کردیم و این طرح با توجه به سیکل تولیدی که در آینده خواهد داشت یک طرح نو و ویژه در مجتمع های پتروپالایشی کشور خواهد بود. ایشان عنوان نمود؛ سرمایه گذار قبلی متاسفانه بعد از دو سال رفت و آمد به هیچ عنوان پای کار نیامد ولی بعد از آن با آقای مهندس میمنی وارد مذاکره شدیم و در کنار گرفتن مجوزات خوراک از وزارت نفت هم اکنون کار در فاز کلنگ زنی و اجرا قرار گرفته است که بنده مجددا عنوان می کنم با تمام توان برای اجرا و اتمام این پروژه عظیم در شهرستان هفتکل پیگیری و حمایت خواهم کرد.
همچنین مهندس میمنی سرمایه گذار پروژه پتروپالایش هفتکل در ادامه عنوان کرد: مجوز این طرح ۵۰ هزار بشکه می باشد که در ۵ فاز ۱۰هزار بشکه ای اجرا خواهد شد. وی افزود؛ این پتروپالایش در آینده می تواند بخشی از نیاز کشور به سوخت مانند سوخت کشتی ها را که فعلا فقط در پالایشگاه شازند اراک تولید می شود رفع کند همچنین این طرح در صورت تکمیل کامل، توان تامین نیازهای واحد‌های پتروشیمی کشور را خواهد داشت و به سیکل تولیدی محصولات شیمیایی کشور کمک فراوانی نماید.
مهندس میمنی در ادامه عنوان کرد؛ وقتی برای بازدید به هفتکل آمدم برای بنده سوال بود که چرا بعد صد سال از استخراج نفت در این شهرستان هیچ صنایعی در اینجا ایجاد نشده است. سرمایه گذار تصریح کرد: اگر بتوانیم این پنج فاز پالایشگاهی را به طوری کامل اجرا کنیم می توانیم در مرحله بعد به سراغ ایجاد سیکل واحد‌های پتروشیمی برویم. ایشان در پایان گفت؛  بنده این نهال را می کارم و انتظار دارم همه مسئولین استان و شهرستان در این سرمایه گذاری عظیم، بنده را همراهی کنند.

1 دیدگاه در “شبکه تبادل فناوری: پتروپالایش هفتکل کلنگ زنی شد.

  1. حامد گفت:

    محیط زیست را نابود نکنید . ماهشهر حداقل دریا داشت که پساب شرکت را اونجا تخلیه کنند اما شما دارید زمینهای مردم را آلوده می کنید با این کار و نه فقط زمین بلکه هوای پاک اون منطقه را هم نابود می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *